Reklamen, som ligner på en liten minikortfilm, heter «Dairy Is Scary». Den starter med et spedbarn som blir lagt i en krybbe av sin mor; en varm og trygg, gjenkjennelig scene.
Når hun slår av lyset dukker en skremmende skikkelse opp med en melkeflaske i hånden, og babyen forsvinner fra krybben. sier «du får ikke beholde barnet ditt, fordi jeg trenger melken din», som speiler opplevelsen for kyr i melkeindustrien.
Opptil 87 prosent husker kinoreklamer etter de har sett dem
Ifølge organisasjonen Viva! som står bak kampanjen, er kinolerretet en at “de mest betydningsfulle plattformene for å dele historier”, på grunn av et forhøyet nivå av emosjonell respons vist av publikum.
Hele 87 prosent av kinogåere oppgir å huske kinoreklamer i flere uker etter å ha sett dem. Det er ikke bekreftet hvor mange kinoer som kommer til å vise reklamen, men den skal rulles ut i løpet av våren. Målet er i første omgang at én million skal bli vist den.